Odpowiedzi

2010-03-06T13:42:19+01:00
U=20V
R=1000Ω
I=?
-------------------------------------------
I=U/R=20V/1000Ω=0,02A=20mA
1A=1000mA
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T18:03:43+01:00
Szkólka leśna zabezpieczona jest przewodem elektrycznym.Przewód otaczający szkólkę lesna ma opór 1000Ω, a zasilany jest z akumulatora 20V .
Oznacza to , ze przez ten przewód płynie prąd o natężeniu|???

opór R=1000Ω
napięcie U=20V
natęrzenie I=?

R=U/I
I=U/R

I=20V/1000Ω
I=20/1000 A=20 mA
1 5 1