Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T14:01:58+01:00
Przekroj podluzny basenu ma ksztalt trapezu o powierzchni 30 m²
bo (1.2+1.8)×20÷2=30m²
tak wiec objetosc tego basenu wynosi 300m³
bo 30×10=300m³
nalezy zamienic m³ na dm³ 300m³= 300000dm³
skoro 1 litr wazy 1kg to 300000 l bedzie wazylo 300000 kg
Woda w basenie wazy 300000 kg.
2010-03-06T14:02:22+01:00
V=a*b*h
Średnia głębokość:
(1,2+1,8)/2=1,5m

V=1,2*1,8*1,5
V=3,24m³

1m³=1000 dm³
3,24m³=3240dm³
3240dm³=3240l
3240l = 3240kg

Woda w basenie: 3240 kg
:)