Ile gramów wodoru i ile gramów tlenu znajduje się w 72 g wody? (Masy atomowe:
MH = 1 u, MO = 16 u)
A. wodoru – 8 g, tlenu – 64 g
B. wodoru – 2 g, tlenu – 16 g
C. wodoru – 48 g, tlenu – 24 g
D. wodoru – 64 g, tlenu – 8 g

OBLICZENIA !!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-06T13:52:24+01:00
Stosunek masowy
2 :16
1:8
1+8=9
72/9=8
1*8=8g - wodór
8*8=64 - tlen
odp.a
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T13:52:39+01:00
H2o=18g

72g=xg wodoru
18- 2

x=8 g

72-x g tlenu
18-16
x=64 g


odp A
1 5 1