Odpowiedzi

2010-03-06T14:10:30+01:00
Podnośnik działa w oparciu 0 prawo Pascala mówiące, że ciśnienie p wywierane na ciecz jest przekazywane jednakowo we wszystkich kierunkach.
Zatem, jeśli S1 będzie powierzchnią mniejszego, a S2 pow. większego
tłoka, dla mniejszego p = F1/S1 , a dla większego p = F2/S2 czyli
F1/S1 = F2/S2 , a stąd S2 : S1 = F2 : F1 = 1200N/50N = 24
Powierzchnia dużego tłoka jest 24 raza większa i tyle samo razy siła podno-
sząca F2 jest większa od siły naszego działania F2.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • tomp
  • Początkujący
2010-03-06T14:14:35+01:00
Fn2=1200N
Fn1=50N
s1=?
s2=?

p2=Fn2//s
p1=Fn1//s

stąd stosunek

Fn1//Fn2=s1//s2

w tym wzorze s1//s2 oznacza stosunek powierzchni tłoków {x}

x=Fn1//Fn2
x=1200N//50N
x=24






1 5 1