Odpowiedzi

2010-03-06T14:14:40+01:00
Aby mogła przedostawac sie przez szczeliny, zeby nie wysechła na słońcu.;D
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T14:15:52+01:00
Naskórek dżdżownicy wydziela śluz, który w czasie jej poruszania się ułatwia przesuwanie się między grudkami ziemi. Chroni przed uszkodzeniem i wysuszeniem ;)

19 2 19
2010-03-06T14:18:45+01:00
Jak dobrze wiesz, dżdżownica żyje w glebie. Na powierzchnię wychodzi tylko nocą lub w pochmurne, wilgotne dni. Przyczynia się do spulchnienia i użyźniania gleby. Dżdżownica nie jest pokryta żadnym pancerzem, a więc jest narażona na uszkodzenia mechaniczne ciała. Dlatego też dżdżownice tak sobie sprytnie wymyśliły, że wydzielają fosforyzujący śluz, który ułatwia im poruszanie się pod ziemią. W czasie jej poruszania śluz zmniejsza tarcie, ułatwia przesuwanie się między grudkami ziemi, chroni przed uszkodzeniem i wysuszeniem. Poza tym jak sama nazwa wskazuje śluz jest fosforyzujący co oznacza, że dżdżownice mają zdolność do świecenia w nocy.
3 3 3