A 2x-1:5-x-2:2=0,7x


b 2x-3x+5:4=-1:4x-1


c x:2=2:5(4-x)-4


Proszę o rozwiazanie.... za tyle punktów co dałam to warto..prosze mi wierzyc !
To jest zad. z klasy 1 ,zad 11 /177 -Matematyka z Plusem tych 3 przykładów niewiem ..
Bede wdzieczna za rozwiazanie... i jak dostane jeszcze dzisiaj R O Z W I A Z A N I E !

Dziękuje i Pozdrawiam serdecznie ....


Zapewniam was ze dam od razu N A J L E P S Z Ą !

2

Odpowiedzi

2010-03-06T14:56:37+01:00
A) 2x-x-0,7x=1:5+2:2
0,3x = 1,2 /:0,3
x = 4
b) 2x-3x+1:4x=-1-5:4
-0,75x = -2,5 / : (-0,75)
x = 3 1/3
c) x:2=2:5(4-x)-4
0,5x =1,6-0,4x-4
0,5x+0,4x=1,6-4
0,9x=-2,4 / : 0,9
x = 2 2/3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T14:58:24+01:00
A )

2x-1:5-x-2:2=0,7x
x-0,7x=1/5+1
0,3x=6/5
3/10x=6/5
x=6/5 / 3/10
x=4


b)

2x-3x+5:4=-1:4x-1
-x+5/4=-1/4x-1
-x+1/4x=-1-5/4
-3/4x=-9/4
x=3

c)

x:2=2:5(4-x)-4
x/2=8/5-2/5x-4 *2 ( obie strony mnożymy przez 2, w ten sposób pozbędziemy się ułamków)

x=16/5-4/5x-8
x+4/5x=16/5-40/5
9/5x=-24/5
x=-24/9

pozdrawiam:)


3 1 3