. Sprawdzono, że pięcioosobowa rodzina państwa A z Polski tygodniowo wydaje na jedzenie około 120 euro, a sześcioosobowa rodzina państwa B z Czadu-1,2 euro. Ile razy więcej euro przypada tygodniowo na wyżywienie jednej osoby z rodziny A niż B?

2. Korzystając z danych informacji, oblicz jaką część dob Księżyc był widoczny 5 października 2006r.
( 5 paździrnika 2006 r.)
Wschód Słońca 6:30 Wschód Księżyca 17:36
Zachód Słońca 18:13 Zachód Księżyca 4:36

3. Pewien pisarz zdobył nagrodę za powieść. Przed otrzymaniem nagrody przez rok sprzedano 3 tyś. egzemplarzy tej książki, a po uzyskaniu nagrody roczna sprzedaż wzrosła o 500%. Ile egzemplarzy tej książki sprzedano przez rok po zdobyciu nagrody?

4. Na szczyt prowadzą dwa szlaki piesze. Na którym szlaku przewiduje się większom prędkość poruszania i o ile km/h większą? Odpowiedz zapisz w postaci dziesiętnej.

SZLAK, CZAS DOJŚCIA, ODLEGŁOŚĆ
czerwony, 1,5h - 4km
niebieski, 2,5h - 6,5km

5. Mirka przygotowała sałatkę, łącząc ogórki, paprykęi marchew w stosunku 10:3:2. W którym wierszu tabelki podano prwidłową masę {kg} produktów użytych przez Mirkę, jeśli łącznie ważyły one 3,75kg ? ( zapisz obliczenia)

OGÓRKI, PAPRYKA, MARCHEW
A 2 - 0,6 - 0,4
B 2 - 1,35 - 0,4
C 2,4 - 0,75 - 0,6
D 2,5 - 0,75 - 0,5


6. Ile metrów kwadratowych siatki szrokość 1,5m potrzeba na ogrodzenie placu w kształecie litery L, jeśli dwa najdłuższe prostopadłe boki tego placu mają długości równe 50 m i 40 m ?
( Zapisz obliczenia)

7. Ewa wypełniła taką samą ilością soli dwa pojemniki: pierwszyw kształcie prostopadłościanu o wymiarach: 12,5cm, 21,6cm, 6,4cm, drugi- sześcianu.
a) Oblicz wartość wyrażenia - (pierwiastek 3stopnia) 12,5 * 21,6 * 6,4
b) Czego się dowiemy, obliczając wartość tego wyrażenia?


Posze o pomoc w tymch zadaniach a napewno przyznam SOGa
I dziękuje za poświęcony czas!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T14:36:08+01:00
1.
Po prostu należy policzyć, po ile wychodzi "na łebka" tygodniowo w Polsce, a potem w Czadzie
Polska: 120:5=24 EUR
Czad: 1,2:6=0,2 EUR

I ile razy więcej, czyli masz policzyć , ile takich "0,2" mieści się w "24" i tyle.

2.
Należy przyjąć, że Księżyc jest widoczny od momentu jego wschodu do jego zachodu
od godz. 17.36 do godz. 4.36 mija 11h , a doba ma 24h, więc
wynika z tego, że Księżyc widoczny jest przez 11/24 doby.

3.
uznajesz 3000 jako 100%
uznajesz x jako 500%

i z proporcji:

3000 - 100%
x - 500%

Obliczasz x.

4.
Jest przecież prosty wzór na szybkość v=s/t

czerwony 4 / 1,5 = 2,(6) km/h
niebieski 6,5 / 2,5 = 2,6 km/h

2,(6) - 2,6 = 0,0(6) km/h

WIĘKSZĄ prędkość przewiduje się na czerwonym szlaku o 0,0(6)km/h.

5. D.
Sumujesz masy wszystkich warzyw (ma dać 3,75kg) i eliminujesz na wstępie A. Stosunek papryki do marchewki ma być równy 3:2 no i tu spośród B, C i D eliminujesz B i C bo to się nie zgadza. Zostaje D, w którym sprawdzasz dla pewności stosunek ogórka do marchewki (10:2) i ogórka do papryki (10:3) . Oba się zgadzają, więc wybierasz D.

6.
Wyobraź sobie ten plac i wykonaj rysunek. Należy obliczyć pola dwóch prostokątów: 50 * 1,5 i 38,5 * 1,5

albo

40 * 1,5 i 48,5 * 1,5 m^2

7.
a) kalkulator
b) dowiemy się, jaką długość ma krawędź sześcianu.
4 5 4
  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T15:59:03+01:00
1.120- rodzina 120 euro na 5 osob
czyli na osobe wydaje 120:5=24 euro na osobe

1,2 euro szesciososobowa rodzina B
1,2:6=0,2 euro i dzielimy roznice :
24 (rodziny a):0,2 (rodziny b) =120 razy wiecej wydaje a niz b na soboe


2.

ksizyc byl widoczny od 17:36 a zszedł o 4:36
trzeba obliczyc ile to godzin 13 godzin a doba ma 24 czyli 12 kreska ulamkowa 24

3. 300 egzemlarzy to 100 %
x egzemlarzy to 500 % i na krzyż

1500000=100x / dzielisz przez 100
15 0000 = x
15 0000 tyle sprzedano potem

4. niewiem niestety

5. A nie pasuje bo razem wyjdzie 3 kg
B- dodając wszystko wyjdzie 3,75
c- tez wyjdzie 3,75
d- rowniez 3,75
eleminujemy odpowidz a bo wyszlo 3 kg pozosotają a,b,c
b i c sie nie zgadza bo są zle proporce do warzyw zostaje odpowiedz d

6. trzeba obliczyc pola prostokątów tej l

50 * 1,5= 75
38,5 * 1,5 =57,75
terazu sumejemy cale pole: 76+57,75=132,75 metrow kwadratowych: przez siatke 1,5 m kwadrat=88,5 metra kwadratowego

7. wez na klkulatorze to zrob w kazdym robisz to bez problemu
długosc krawedzi

mam nadzieje ze wszystko dobrze bo sie troche nameczylam b ponad pol godziny ;p sory ze nie zrobilam 4 ale narawde nie wiem jak a nie chce ci w blad wprowadzic ale koiowac od innych