Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T14:40:44+01:00
A]
⅓x-2=x+2
⅓x-x=2+2
-⁴/₃x=4
x=4:-⁴/₃
x=-4×¾
x=-3

b]
1-⁶/₇x=⁴/₇
-⁶/₇x=⁴/₇-1
-⁶/₇x=-³/₇
x=-³/₇:-⁶/₇
x=½

c]
6(¼x-2)=18
1,5x-12=18
1,5x=18+12
1,5x=30
x=30:1,5
x=20
1 5 1
2010-03-06T14:40:45+01:00
A) 1/3x-2=x+2
1:3x-2=x+2
1:4x-4
5:4x/5
x=1.25

b)1-6/7x=4/7
1-6:7x=4:7
7x=1-6-7
7x=-12
x=0,58

c)6(1/4x-2)=18
6(1:4x-2)=18
6:24x-12=18
24x=-12-6-18
24x=-36
x=1,5