1.Wyjaśni, dlaczego po skrzyżowaniu grochu czystej linii kwitnącego na biało z grochem o czystej linii o czerwonych kwiatach wszystkie osobniki pokolenia potomnego kwitną na czerwono.
2.Określ jakie rodzaje gamet pod względem jednego genu wytwarzają:homozygota dominująca, homozygota recesywna i heterozygota.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T14:42:53+01:00
Wyjaśni, dlaczego po skrzyżowaniu grochu czystej linii kwitnącego na biało z grochem o czystej linii o czerwonych kwiatach wszystkie osobniki pokolenia potomnego kwitną na czerwono.

poniewaz cecha na kolor kwiatów - czerwona jest dominujaca i dominuje nad recesywnym białym kolorem kwiatow

2.Określ jakie rodzaje gamet pod względem jednego genu wytwarzają:homozygota dominująca, homozygota recesywna i heterozygota.


omozygota dominująca=AA
homozygota recesywna = aa
heterozygota. = Aa
1 5 1
2010-03-06T14:47:18+01:00
1.Ponieważ czerwona barwa grochu była barwą dominującą ,a biała barwą recesywną.

2.homozygota dominująca:AA dwa allele dominujące
homozygota recesywna: aa dwa allele recesywne
heterozygota: Aa jeden allel dominujący ,a jeden recesywny
2 3 2