1.Hodowca owiec ma 180 m ruchomego ogrodzenia. Ogrodzenie może być ustawiane w różny sposób. Oblicz, jakie będzie pole zagrody, jeśli ma ona kształt: a) kwadratu b) prostokąta, w którym szerokość stanowi 4/5 długości
Proszę o wszystkie obliczenia:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T14:47:47+01:00
A]
kwadrat:
4a=180m
a=180m:4
a=45m

pole=a²=45²=2025m²

b]
a=1 bok prostokata
b=2 bok

b=⅘a

2a+2b=180m
2a+2×⅘a=180m
2a+1,6a=180
3,6a=180
a=180:3,6
a=50m

b=⅘×50=40m

pole=ab=50×40=2000m²
6 4 6
2010-03-06T14:53:04+01:00
A) ____a____
| |
| |a
|________| (narysuj kwadrat)
4a= 180 m
a= 45 m
P= a*a
P= 45m * 45m = 2025 m kwadratowych
b) _4/5a_
| |
| | a
|_____|
4/5a+a+4/5a+a= 180 m / *5
4a +5a+4a+5a = 900m
18a=900m / /18
a=50m
4/5a= 40m

P= 40m *50m = 2000m kwadratowych

20 3 20