Odpowiedzi

2010-03-06T14:49:37+01:00
Past Simple - Kiedy opisujemy czynności, które wydarzyły się dokładnie w określonym czasie lub bez dokładnego czasu, ale kiedy wiemy o jakim czasie czynność się wydarzyła. (Did)

Past Continuous - Kiedy opisujemy czynności, które trwały przez jakiś czas (was (1, 3 os. lp.), were (2 os. lp, lm.))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T14:55:38+01:00
Czas Past Simple to czas którego używamy gdy chcemy powiedzieć że coś dobyło się w przeszłości, czynności które odbyły się w określonym momencie w przeszłości oraz do dawnych zwyczajów i przyzwyczajeń.

Np. He walked 1o km yesterday.
On przeszedł wczoraj 10 km.

Ta czynność odbyła się wczoraj, czyli w przeszłości.
Aby zdanie było w czasie past simple trzeba dodać do czasownika końcówkę ed lub gdy czasownik jest nieregularny dać drugą formę.

W pytaniach na początku dodajemy did np:
Did he walk 1o km yesterday?
Czy on przeszedł wczoraj 10 km?

W pytaniach czasownik wraca do formy podstawowej.

A jeśli chcesz zaprzeczyć do did dodajesz not = didn't
Np: He didn't walk 10 km yesterday
On nie przeszedł wczoraj 10 km.

a czas continous to chodzi o past czy present???


2010-03-06T14:58:33+01:00
Past simple
Uzycie:
czasu past simple uzywamy wtedy gdy mówimy o zdarzemiach nawykach i sytuacjach zakonczonych w przeszłości:
Nicole Kidman played in a school play.- Nicole Kidman wystapiła w szkolnym przedstawieniu.
She went to acting classes.- Chodziła na lekcje aktorstwa
W przupadku czasowników nieregularnych posługujemy sie formą czasu przeszłego.
Past continuous
Użycie
Czsu past Continuous uzywamy wtedy gdy mówimy o:
-czynnosciach które trwały przez pewien czas w przeszłosci np.
I was reading all day.- Czytałam cały dzień
We were trying to do our homework.- próbowaliśmy odrobic prace domową
-czynnosciach które stanowia tło dla innych wydarzeń np.
When I was walking in the park my dog ran away.- Gdy spacerowałam po parku uciekł mi pies
It was raining when the match started.- Padało gdy zaczoł sie mecz.

mysle ze pomogłam:)