Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T14:50:26+01:00
X=1 bok prostokata
y=2 bok

y=2x

z pitagorasa
d²=x²+(2x)²
5²=x²+4x²
5x²=25
x²=25:5
x²=5
x=√5= 1 bok

2x=2√5=2 bok

obwód=2a+2b=2×√5+2×2√5=2√5+4√5=6√5
2010-03-06T14:51:40+01:00
A-pierwszy bok prostokąta
2a-drugi bok prostokąta
c-przekątna prostokąta

c²=a²+(2a)²
c=5

25=a²+4a²
25=5a²
5=a²
a=√5

obw.=2(a+2a)=2(3√5)=6√5
2010-03-06T14:53:53+01:00
X-jeden bok prostokąta
2x-drugi bok prostokąta
przekątna d=5

korzystając z twierdzenia pitagorasa możemy oblizyć x
x kwadrat + 2x do kwadratu = d kwadrat
x kwadrat + 2x kwadrat = 25
5x kwadrat = 25
x kwadrat = 5
x= pierwiastek z pięciu

ob=2*x + 2*2x
ob=2x+4x
ob=6x=6 pierwiastków z pięciu