Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T14:54:11+01:00
X - dłuższy
y - krótszy

2x+2y=28
x-1=y+1

2x+2y=28
x=y+2

2y+4+2y=28
x=y+2

4y=24
x=y+2

y=6
x=8

6*8=48(cm²)

z-przekątna
z²=6²+8²
z²=36+64
z²=100
z=10
6 5 6
2010-03-06T14:55:20+01:00
A,b= boki 1 prostokata

2a+2b=28cm

a-1cm
b+1cm

a-1=b+1
2a+2b=28/:2

a-b=1+1
a+b=14
a=b+2

b+2+b=14
2b=14-2
2b=12
b=12:2
b=6cm

a=6+2=8cm



pole=ab=8×6=48cm²

d²=a²+b²
d²=8²+6²
d²=64+36
d²=100
d=10cm=przekatna
2 3 2
2010-03-06T15:09:41+01:00
I. 2a+2b=28
II. (a-1)*b=(b+1)*b
I. 2a=28-2b
a=14-b
do II. (14-b-1)*b=(b+1)b
(13-b)*b=b²+b
13b-b²=b²+b
13b-b²-b²-b=0
-2b²+12b=0
Δ=144-(-2)*0=144
√Δ=12
b=(-12-12):(2*(-2))=-24:(-4)=6
a-13-b=14-6=8
boki prostokąta mają 6i 8
Pole prostokąta wynosi P=a*b=6*8=48
Przekątna prostokąta wynosi d=√(a²+b²)=√(6²+8²)=√(36+64)=√100=10
3 2 3