Do wymienionych regionów dopasuj odpowiednia charakterystykę ..

REGION .

Kalarahi
Kotlina Kongo
Kreta
Azja Połoudniowo-Wschodnia



CHARAKTERYSTYKA .

- obszar o największych opadach występujących w strefie równikowej związanych z deszczami zenitalnymi .

- obszar o intensywnych opadach o czerwca do końca września , zwiazanych z cyrkulacją monsunową .

- obszar o najmniejszych opadach , zwiazanych z połozeniem w strefie zwrotnikowej .

- obszar o intensywnych opadach w okresie zimowym i małych opadac letnich .





2 ..
W poniżych zdaniach przekreśl błede określenia ..

Chmura o budowie pionowej , siegajaca czasem do górnej granicy troposfery , to stratus / cumulonibus .

Chmura w postaci postrzępionych włokien , tworząca sie powyżej 6 km nad Ziemia , to cumulus / cirrus .



ps. : prosze pomożciie... !!!
nie ma wiecej punktów a bardzo sprzyda mi sie wasza pomoc..

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T15:01:27+01:00

Kalahari- obszar o intensywnych opadach w okresie zimowym i małych opadac letnich .
Kotlina Kongo- obszar o intensywnych opadach od czerwca do końca września , zwiazanych z cyrkulacją monsunową .
Kreta- obszar o najmniejszych opadach , zwiazanych z połozeniem w strefie zwrotnikowej .
Azja Połoudniowo-Wschodnia - obszar o największych opadach występujących w strefie równikowej związanych z deszczami zenitalnymi .

Chmura o budowie pionowej , siegajaca czasem do górnej granicy troposfery , to cumulonibus .

Chmura w postaci postrzępionych włokien , tworząca sie powyżej 6 km nad Ziemia , to cirrus .


Myślę że pomogłam :)
Liczę na naj :)
2 5 2
2010-03-06T15:02:09+01:00
Azja Południowo-Wschodnia-obszar o intensywnych opadach o czerwca do końca września , związanych z cyrkulacją monsunową.

Kotlina Kongo-- obszar o największych opadach występujących w strefie równikowej związanych z deszczami zenitalnymi.

Kreta-obszar o intensywnych opadach w okresie zimowym i małych opadach letnich.

Kalarahi- obszar o najmniejszych opadach , związanych z położeniem w strefie zwrotnikowej


Chmura o budowie pionowej , siegajaca czasem do górnej granicy troposfery , to cumulonibus.

Chmura w postaci postrzępionych włókien , tworząca sie powyżej 6 km nad Ziemia , to cirrus.




3 4 3