Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T18:25:22+02:00
Znaczenie porostów i grzybów
Znaczenie grzybów w przyrodzie: 1rozkład martwą materię organiczną w związku z czym możliwe jest krążenie pierwiastków 2pełnią rolę sanitarną 3są ogniwem łańcucha pokarmowego 4 grzyby pasożytnicze niszczą rośliny i zwierzęta
Znaczenie porostów w przyrodzie: 1są organizmami pionierskimi i tworzą środowsko życia dla innych organizmów 2są ogniwem łańcucha pokarmowego
Znaczenie grzybów w życiu człowieka: 1rola kulinarna 2są trujące 3pleśnienie produktów spożywczych 4niszczą zboża 5powodują grzybicę
Znaczenie porostów w życiu człowieka: 1służa do oceniania zanieczyszczenie środowiska
3 3 3
2009-10-21T18:35:59+02:00
Grzyby rozkładają martwą materię organiczną dzięki czemu użyźniają gleby.Wchodząc w symbiozę z niektórymi roślinami przyczyniają do prawidłowego ich rozwoju dzięki czemu dają większe plony.Są wykorzystywane w przemyśle.Negatywnymi cechami jest np. to,że przyczyniają się do różnych chorób i niszczą uprawy.
Porosty są głównym pożywieniem na kontynencie antarktycznym,ponieważ tylko one potrafiły przystosować się do srogich warunków.
3 3 3