Odpowiedzi

2010-03-06T14:58:41+01:00
Składniki nukleotydu: DNA (zasady azotowe A T, C G; deoksyryboza - cukier pentoza, reszta kwasu ortofosforowego), RNA (uracyl zamiast tyminy A-U, C=G, ryboza - cukier pentoza, reszta kwasy tj. w/w). Struktura cząsteczki: DNA (podwójna helisa - helix, prawoskrętna spirala), RNA (pojedynczy łańcuch tworząc różne struktury).
Wielkość cząsteczki: DNA (kilkadziesiąt tys. par nukleotydów), RNA: (od kilkudziesięciu do kilkudziesięciu tys. nukleotydów). Rodzaje: DNA: (1 rodzaj), RNA: (3 rodzaje). Występowanie: DNA: (w mitochondriach, chloroplastach w jądrze komórkowym), RNA: (w jądrze kom. cytoplazmie, chloroplastach, rybosomach). REPLIKACJA: to proces, w którym podwójna nić DNA ulega skopiowaniu. Replikacja jest semikonserwatywna - w każdej z dwóch uzyskanych podwójnych nici DNA będzie jedna nić macierzysta i jedna nowa. Replikacja jest warunkiem podziału komórki. Substratami tego procesu są: matryca DNA, difosforany deoksyrybonukleotydów, ATP-energia dla helikaz.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T15:20:14+01:00
DNA - dwusieciowa, wystepuje u wszystkich organizmow jako materiałgenetyczny, składa sie z mniejszych jednostek - nukleotydów połączonych szeregowo.pojedynczy nukleodyt tworzy 3 elementy - cukier, zasada azotowa ,reszta kwasu fosforowego, w dna wystepuja 4 rodzaje nukleotydów kazda zawiera jedna z 4 zasad azotowych- adeninę, cydozynę guanine, tymine.RNA- w kazdej komurce wystepują kwasy rybonukleidowe -rna-kture są wykorzystywane wprocesie tworzenia białek,podobnie jak dna składasie z nukleotydów, ale nie dokonca , wy ich skład wchodzi inny cukier ryboza a zamiast tyminy w rna wystepuje uracyl , zazwyczaj rna jest jednosieciowa. radon jezeli potrzebujesz czegos jeszcze to mi wysli pytanie, daj mi znac czy to jest otpowiedni adpowiec i jak ci sie podobała ok.