Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T15:06:08+01:00
18 listopada 1965 podczas obrad Soboru Watykańskiego II orędzie podpisało 34 polskich biskupów, m.in. kardynał Stefan Wyszyński i Karol Wojtyła. Autorem listu był arcybiskup wrocławski Bolesław Kominek. Polscy biskupi zapraszali też niemieckich na obchody tysiąclecia chrztu Polski. Najsłynniejsze zdanie listu brzmi: W tym jak najbardziej chrześcijańskim, ale i bardzo ludzkim duchu wyciągamy do Was, siedzących tu na ławach kończącego się Soboru, nasze ręce oraz udzielamy wybaczenia i prosimy o nie. Przypomniano, że miliony Niemców ucierpiały wskutek powojennych wysiedleń.
2010-03-06T18:43:49+01:00
Był to list z 1965 roku wiec juz sporo po wojnie. Polscy biskupi przypomnieli w nim krzywdy zarówno POlakow jak i NIemcow na przestrzeni historii.