Odpowiedzi

2010-03-06T15:39:50+01:00
1. skrobii na glukozę są odpowiedzialne enzymy zbudowane z białek, i funkcjonowanie
2.
H - allel dominujący
h- allel recesywny, wywołujący chorobe w układzie homozygotycznym
XHXh - genotyp kobiety(literki H i h w górnym indeksie)
XhY- genotyp mężczyzny

-------XH----Xh
-Xh-XHXh--XhXh
--Y--XHY---XhY

w przypadku hemofilii, zeby allel recesywny ujawnił sie fenotypowo osobnik musi miec tylko allele recesywne, a mężczyźna który ma te allele tylko na chromosomie X jest duzo bardziej narazony na zachorowanie niż kobieta u której na obu chromosomach musiałby byc alle h.
3.
mejoza-plemnik i komórka jajowa, reszta mitoza
4.
Różnorodność biologiczna - oznacza zróżnicowanie życia na wszelkich poziomach jego organizacji(def. z ksiązki)
5.
tego nie jestem pewien;?:
a)Poziom organizmalny - organy
b)organizmalny - narządy
c)organizmalny - organy
d)Poziom ponadorganizmalny - ekosystem
e)organizmalny - organy
f)molekularny - komórka
6.
liściaste, białe i różowe, bilogicznej

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T17:08:19+01:00
1 str. 5
Różnorodność biologiczna to rozmaitość form życia występujących na Ziemi.

3 str. 5
Na fotografii przedstawiono kokorycz pustą - gatunek charakterystyczny dla żyznych lasów liściastych. Osobniki kokoryczy pustej nie są identyczne, gdyż mają białe i fioletowe kwiaty. Zjawisko to jest wynikiem różnorodności biologicznej.

4 str. 14
Na czerwono:
- plemnik
- komórka jajowa
Na żółto:
- komórka drożdży
- komórka naskórka
- komórka włosa
- leukocyt

7 str. 8
Za proces rozpadu cząsteczki skrobi na glukozę są odpowiedzialne enzymy zbudowane z białek. Struktury te odpowiadają za prawidłowe życie i funkcjonowanie organizmu.

3 str. 18

XH, Xh
Xh-XHXh, XhXh
Y, XHY, XhY

Na hemofilię chorują głównie mężczyźni ponieważ do jej wystąpienia wystarcza odziedziczenie tylko jednego nieprawidłowego chromosomu X.