Odpowiedzi

2010-03-06T15:12:07+01:00
Linia zmiany daty przebiegająca głównie wzdłuż południka 180 stopni, przy której przekraczaniu zmienia się datę.Na wschód od linii zmiany daty jest zawsze data wcześniejsza o jeden dzień.
2 5 2
2010-03-06T15:13:40+01:00
Przebiega głównie wzduż południka 180⁰, lecz w niektorych miejsca odchyla sie w przypadku miejsc zamieszkanych przez ludzi.
Na wschód od niej data jest o jedną dobę mniejsza niż na zachód. Przekraczając linię zmiany daty ze wschodu na zachód należy dodać jedna dobę, natomiast przy przekraczaniu z zachodu na wschód odjąć jedną dobę.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T15:17:20+01:00
Południk 180 stopni wyznacza umowną linię zmiany daty. Różnica czasu po obu jej stronach wynosi 24 godziny. Przekraczając tę linię z półkuli wschodniej na zachodnią, odejmujemy jedną dobę. Podróżując w kierunku przeciwnym dodajemy jedną dobę. Południk 180 stopni przecina granice kilku krajów, dlatego też nie przebiega ona dokładnie wzdłuż niego. W jednym miejscu przedłużono ją, aż do Cieśniny Beringa, aby całe terytorium Rosji znalazło się po zachodniej stronie tej linii. W innym miejscu zmodyfikowano przebieg linii tak, by wyspy Aleuty, należące do Stanów Zjednoczonych, pozostawić w całości po jej wschodniej stronie. Z tego powodu najszybciej Nowy Rok witają mieszkańcy wschodniej części wysp Oceanii.
5 3 5