Odpowiedzi

2010-03-06T15:22:00+01:00
40*50=2000
Przyjmijmy, ze bedzie 40 cm wody. Wtedy
2000*40 wynosi 80000
3 l to 3000 cm³
80000-3000wynosi77000
77000/2000 wznosi 38,5
Bylo 40 cm wody a jest 38,5, czyli ubylo 1,5 cm.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T15:23:59+01:00
50 cm = 5 dm
40 cm = 4 dm
3 l = 3 dm^3
w - o tyle zmniejszy się poziom wody [w dm]

5 dm * 4 dm * w = 3 dm^3
20 dm^2 * w = 3 dm^3
w = 0,15 dm
w = 1,5 cm
Odp.: Poziom wody w akwarium zmniejszył się o 1,5 cm.
3 5 3