Odpowiedzi

2010-03-06T15:20:58+01:00
Suma miar katów w trójkące wynosi 180 stopni wiec
x+x+(x-33)=180
3x-33=180
3x=213
x=71

kąty przy podstawie mają po 71 stopni
kąt między ranionami ma 71-33= 38 stopni
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T15:24:12+01:00
Dwa kąty przy podstawie mają po 77.5
Przynajmniej tak mi wyszło z obliczeń
A oto i one:
180- miara kątów wewnętrznych w trójkącie
33- miara kąta między ramionami
180-33=155
155:2=77,5
To jest trójkąt równoramienny więc dwa kąty przy podstawie będą takie same
2010-03-06T15:36:34+01:00
Wprowadźmy sobie oznaczenia :) x- kąt przy podstawie, y-kąt między ramionami.
2x+y=180 ( 2x-ponieważ kąty przy podstawie są takie same i równa się 180, ponieważ kąty w trójkącie muszą być równe 180 stopni)
y=x-33 ( z treści zadania wynika, że ten kąt jest mniejszy o 33 stopnie)
2x+(x-33)=180
3x-33=180
3x=213 / :3
x=71

Odp. kąty przy podstawie wynoszą 71 stopni, zaś kąt między ramionami 38(y=71-33)