Napisz opowiadanie z dialogiem zainspirowane wierszem Przepaść.Dialog między chłopcem a tą staruszką.
A to ten wiersz:

Babcia w czarnych sukniach
w drucianych okularach
z laseczką
stawia stopę
nad przepaścią krawężnika cofa
rozgląda się bojaźliwie
choć nie widać śladu samochodu
Podbiega do niej chłopczyk
bierze za rękę
i przeprowadza
przez otchłań ulicy
na drugi brzeg
Rozstępują się
straszliwe ciemności
nagromadzone nad światem
przez złych ludzi
kiedy w sercu
małego chłopca
świeci iskierka
miłości

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T15:35:22+01:00
Zwykly szary marcowy dzien.Pewna staruszka imieniem Zofia wyrusza z domu do lekarza.Jest to dla niej ciezka wyprawa poniewaz jest juz bardzo stara i schorowana.Ubrana jest w ciemna suknie, nosi okulary oraz porusza sie o lasce.
Do lekarza nie jest daleko przed nia tylko ruchliwa ulica na ktorej nie ma przejscia.Staruszka staje niepewnie przy krawezniku i rozglda sie czy nic nie jedzie w net chwyta ja za raczke mlody chlopiec imieniem Adaś i przerpowadza na druga strone ulicy.Zdumiona staruszka pyta chlopca: Dlaczego to zrobiles? bylem pewna ze w dzisiejszych czasach nie ma juz ludzi o tak dobrym sercu. Na to chlopiec odpowida: alez prosze pania uwielbiam pomagac innym ludziom a w szczegolnosci starszym osobom. Staruszka: Dziekuje ci chlopcze. Chlopiec: daleko pani idzie moge pania odprowadzic. Staruszka: oh alez jestes mily ide do lekarza bede wdziczna jakbys mi towrzyszyl. Chlopiec: to zaden klopot prosze pania Staruszka: masz zlote serce.! Adaś sie usmiechna i poszli..
16 3 16
2010-03-06T15:47:56+01:00
Szła sobie kobieta z małym dzieckiem
ona nie wiedziała jak sie dostać na inną ulice
ludzie przechodzący koło niej nie chcieli jej pomóc
ale ona nie dawała za wygraną
pytała się dalej
-wie może pan jak sie dostać na inną ulice
- nie, nie wiem sam chce sie dostać gdzieśdaleko z tąd
zaczeli obydwoje sie pytać
nagle podbiegła małą dziewczynka i zawołała ich
- chodźcie ze mną pokarze wam
kobieta wraz ze swoim dzieckiem i mężczyzną poszli za dziewczynką
zaprowadziła ich do swoich rodziców
I pojechali wszyscy razem do iinego miasta
10 2 10