Odpowiedzi

2010-03-06T15:33:13+01:00
Warszawska Syrenka jest to symbol Warszawy, a także element jej herbu. Nie wiadomo, skąd syrena wzięła się w herbie Warszawy, w każdym razie była w nim już w 1390. Rzeźba na warszawskim Rynku Starego Miasta została wykonana przez Konstantego Hegla. Warszawska Syrena jest uzbrojona – ma miecz i tarczę dla obrony tego miasta. Rzeźba wykonana jest z brązowionego cynku.


Mam nadzieje, że o taki opis chodziło ;)
73 4 73
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T21:29:09+01:00
Warszawska Syrenka – symbol Warszawy, a także element herbu miasta Warszawy.
Rzeźba na warszawskim Rynku Starego Miasta została wykonana przez Konstantego Hegla.
Pierwotnie (1855-1928) i obecnie (od 2000) stoi na Rynku. W czasie pomiędzy tymi datami była przenoszona w różne miejsca Warszawy.
W kwietniu 1939 postawiono nad Wisłą pomnik wykonany ze spiżu. Modelką Ludwiki Nitschowej była Krystyna Krahelska.
Jesienią 2006 przed pomnikiem ustawiono tablicę informującą o srebrnym Krzyżu Virtuti Militari, który nadał Warszawie gen. Sikorski w uznaniu zasług obrony miasta we wrześniu 1939.



LICZE NA maxa;)
62 4 62