Odpowiedzi

2010-03-06T15:37:13+01:00
Proszę , wstawiłem to na stronę ; ) ładnie pokazane w schemacie ; )

http://img515.imageshack.us/i/opady.gif/
11 2 11
2010-03-06T15:42:09+01:00
Opady konwekcyjne:
1.słonce silnie nagrzewa podłoze
2.nagrzane od podloza powietrze unosi sie i jednoczesnie ochldza
3.powstaja chmury i pojawia sie opad atmosferyczny

opady orograficzne.
wilgotne masy powietrza pokonuja bariere gorska. w czasie wymuszonego wznoszenia-ochladzaja sie.
powstaja chmury i opad atmosferyczny(deszcz)
3. powyzej wysokosci na ktorej temp. wynosi 0stopni C pojawia sie opad w postaci sniegu.

opady frontalne:
1.na skutek zetkniecia sie cieplych mas powietrza z chlodnymi powstaje front atmosferyczny. cieple powietrze jako lzejsze unosi sie i ochladza.
2.tworza sie chmury.
3. powstaje opad atmosferyczny.

gdyby cos bylo nie jasne to prosze pisac na priv. ;)
13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T15:48:59+01:00
Pierwszym etapem powstawania opadów jest parowanie, wilgotność względna osiąga poziom 100 procent, następnie następuje kondensacja pary wodnej do czego potrzebne są jądra kondensacji, później tworzą się krople wody lub kryształki lodu, po czym powstają chmury, a na końcu jest opad deszczu lub śniegu.
23 4 23