Oblicz długość przekątnej:
a) prostopadłościanu, w którym trzy różne krawędzie mają długość 3 cm , 4 cm , 5 cm.
b) graniastosłupa prawidłowego sześciokątnego, w którym krawędź podstawy ma 4 cm długości, a długość krawędzi bocznej jest równa 6 cm.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T15:37:27+01:00
A) x^2 = 3^2+4^2
x^2=16+9
x=5

y^2=5^2+5^2
y^2=25+25
y= pierwiastek z 50
y= 5 pierwiastków z 2

b) 6^2+8^2=x^2
x^2=36+64
x=10
1 1 1
2010-03-06T15:38:18+01:00
A) x^2 = 3^2+4^2
x^2=16+9
x=5

y^2=5^2+5^2
y^2=25+25
y= pierwiastek z 50
y= 5 pierwiastków z 2

b) 6^2+8^2=x^2
x^2=36+64
x=10