1. brat jest trzy razy starszy od siostry, a siostra jest o 10 lat młodsza od brata. Ile lat ma siostra?
2.Ojciec ma obecnie 40lat a syn 10 lat. Ile lat musi upłynąć aby ojciec byl trzy razy starszy od syna? za ile lat ojciec bedzie dwa razy starszy od syna?
3. Z miejscowości A wyjechał w kierunku miejscowości B rowerzysta, jadąc ze srednia prędkością 20km/h. Po 50 minutach wyruszył tą samą trasą z A do B motocyklista, jadąc ze średnią prędkościa 60km/h. Obaj podróżni dotarli jednoczesnie do miejscowosci B. Jaką odległośc pokonali?

Do zadań trzeba uzywac wyrazen algebraicznych

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T15:56:45+01:00
1. x-wiek siostry
y-wiek brata
3*x=y
y=x+10

3x-x=10
2x=10/:2
x=5lat = wiek siostry

3*x=y
3*5=15 lat = wiek brata

Odp : siostra ma 5 lat ;)

2.


3 * (10 + x) = 40 + x
2x = 10
x = 5

2 ( 10 + y) = 40 + y
y = 20

musi uplynac 5 lat aby byl 3 razy starszy
musi uplynac 20 lat aby ojciec byl razy starszy

3.
20km/h *50min +x*20km/h = x*60km/h
20km/h *5/6h + x * 20km/h= x*60 km/h
100/6+ 20xkm/h = 60x km/h
20km/h - 60km/h = 100/6km
-40km /h = -100/6km * -1
40km/h= 100/6 km
x= 100/6km /40
x=10/24h

60km * 10/24h = 25km
Liczne na NAJ! ;]
22 4 22
2010-03-06T15:58:13+01:00
1) b=3s
b=10+s

10+s=3s
10=2s
s=5 lat
b=15 lat

2)
40+x=3(10+x)
40+x=30+3x
10=2x
x=5 lat
za 5 lat ojciec bedzie 3 razy starszy od syna

40+x=2(10+x)
40+x=20+2x
20=x

za 2o lat ojciec bedzie 2 razy starszy od syna


3)
20km/h=5,6m/s
60km/h=16,6 m/s
t=50min=3000s

s=5,5*t
s=16,6(t-3000)

s jest taka sama więc
5,5t=16,6(t-3000)
5,5t=16,6t-49800
-11,1t=-49800
t=4486 m=4,5 km


12 2 12