1. podkresl zdania, ktore opisuja cechy szkieletu ssaków:
jest wytworem naskorka
jest miejscem przyczepu miesni
nadaje zwierzeciu ksztalt
jest zbudowany z chityny
ogranicza wzrost zwierzecia
jest zbudowany z tkanki chrzęstnej i kostnej

2. zaznacz właściwe znaczenie zdania . istotą wymiany gazowej - podwójnego oddychania - u ptaków jest to , ze ?

Powietrze jest wdychane jenocześnie przez otwór nosowy i gębny
na dwa wdechy przepada jeden wdech
Larwa oddycha skrzelami a osobnik dorosły płucami
W czasie wdechu w wydechu przez płuca przepływa powietrze bogate w tlen

Proszę o pomoc ; ]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T15:53:28+01:00
Podkresl zdania, ktore opisuja cechy szkieletu ssaków:
jest miejscem przyczepu miesni
nadaje zwierzeciu ksztalt
jest zbudowany z tkanki chrzęstnej i kostnej

2. zaznacz właściwe znaczenie zdania . istotą wymiany gazowej - podwójnego oddychania - u ptaków jest to , podczas wdechu i wydechu w plucach znajduje sie tlen


W czasie wdechu w wydechu przez płuca przepływa powietrze bogate w tlen
49 4 49
2010-03-06T17:45:31+01:00
1. Jest miejscem przyczepu mięśni,nadaje zwierzęciu kształt, jest zbudowany z tkanki chrzęstnej i kostnej.
2. Istotą wymiany gazowej - podwójnego oddychania - u ptaków jest to, że w czasie wdechu w wydechu przez płuca przepływa powietrze bogate w tlen ( jest to możliwe dzięki systemowi worków powietrznych, połączonych z płucami)
30 4 30