Dach wieży zamkowej ma kształt ostrosłupa prawidłowego czworokątnego. Krawędź podstawy tego ostrosłupa jest równa 3m, a wysokość ściany bocznej 10m. Ile metrów kwadratowych blachy potrzeba na pokrycie tego dachu,jeśli na zakładki doliczamy 8% powierzchni?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T15:57:48+01:00
Pdachu=4*(1/2*a*hb) (hb - wysokośc ścianki bocznej)
Pd=4*(1/2*3*10)
Pd=4*15
Pd=60m²
60*8%=60*8/100=4,8m²
60+4,8=64,8m²
2010-03-06T15:58:44+01:00
Pdachu=4*(1/2*a*hb) (hb - wysokośc ścianki bocznej)
Pd=4*(1/2*3*10)
Pd=4*15
Pd=60m²
60*8%=60*8/100=4,8m²
60+4,8=64,8m²