Hrabia Barszczyk wezwał swoich poddanych do zbierania grzybów.
Ogłaszam grzybobranie!
Za każdy przyniesiony mi grzyb jadalny zapłacę 1 talara,ale za kazdy trujący odbiorę 3 talary.

Antek przyniósł hrabiemu 50 grzybów i zarobił 18 talarów.Ile zebrał grzybów jadalnych a ile trujących??

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T16:11:47+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
X- liczba grzybów jadalnych
y-liczba grzybów trujących

{x+y=50 (to równanie przedstawia ilość uzbieranych grzybów)
{1x-3y=18 (to równanie przedstawia liczbę talarów)

{x=50-y
{x-3y=18

50-y-3y=18 |-50
-4y= -32 | : (-4)
y= 8

x=50-8
x=42

{x=42
{y=8

Odp: Antek zebrał 42 grzyby jadalne i 8 trujących.
51 3 51
to pierwsza klasa nie ma równań z doma nie wiadomymi :-(
lepsza jest odpowiedź użydkownika Janek191
2010-03-06T16:12:07+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
x - ilość grzybów jadalnych
50 - x - ilość grzybów trujących
Mamy
x - 3*(50 -x) = 18
x - 150 +3x = 18
4x = 150 + 18
4x = 168
x = 42
50 - 42 = 8
Odp.Antek zebrał 42 grzyby jadalne oraz 8 trujących.
86 4 86
2010-03-06T16:13:40+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
X-ilość grzybów jadalnych
y-ilość grzybów trujących
x+y=50
x=50-y

1*x-3*y=18
x-3y=18
podstawiamy pod x
50-y-3y=18
-4y=18-50
-4y=-32/:(-4)
y=8-tyle trujących

x=50-8
x=42-tyle jadalnych

spr.
x-3y=18
42-3*8=18
42-24=18
18=18
L=p
Odp.Antek przyniósł 42 grzyby jadalne i 8 trujących
34 4 34