Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T16:29:13+01:00
Przykładami reakcji egzoenergetycznych, które możesz zaobserwować w najbliższym otoczeniu to np. spalanie drewna w ognisku czy spalanie się świecy ( energia wydziela się na sposób ciepła).

Reakcje endoenergetyczne można zaobserwować w kuchni. Jednym ze składników ciasta jest proszek do pieczenia, zawierający związek chemiczny, który w wysokiej temp., podczas pieczenia, ulega rozkładowi.
8 4 8
2010-03-06T18:55:56+01:00
Reakcja endoenergetyczna- to np. że grzejniki w pokoju oddają ciepło do otoczenia i tym samym następuje obnizenie w nich energii.
Reakcja egzoenergetyczna-to np. gdy pocierasz reka o sweter nastepuje wydzielenie ciepła
5 1 5