Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T16:31:03+01:00
Trzy obrazy wisiały wysoko nad moją półką.Trzy-liczebnik,obrazy-rzeczownik,wisiały-czasownik,wysoko-przysłówek,nad-przyimek,moją-zaimek przymiotny,półką-rzeczownik

Duże zainteresowanie wzbudziły malowidła w szkolnej galerii.-duże-przymiotnik,zainteresowanie-rzeczownik,wzbudziły-czasownik,malowidła-rzeczownik,w-przyimek,szkolnej-przymiotnik,galerii-rzeczownik.

Do ataku ruszyło czternastu.-do-przyimek,ataku-rzeczownik,ruszyło-czasownik,czternastu-liczebnik

Twoim atutem jest wytrwałość.-twoim-zaimek,największym-przymiotnik,atutem-rzeczownik,jest-czasownik,wytrwałość-rzeczownik.

Dwa psy śpią.Dwa-liczebnik,psy-rzeczownik,śpią-czasownik.
4 5 4
2010-03-06T16:38:16+01:00
Młody lekarz z zapałem przyjmował swoich pacjentów.

lekarz-podmiot wyrażony rzeczownikiem
przyjmował-orzeczenie wyrażone czasownikeim
młody-przydawka wyrażona przymiotnikiem
z zapałem-okolicznik sposobu wyrażony wyrażeniem przyimkowym
pacjentów-dopełnienie wyrażone rzeczownikeim
swoich-przydawka wyrażona zaimkiem

Z nudów panowie dyskutowali o hodowli rybek.

panowie-podmiot wyrazony rzeczownikeim
dyskutowali-orzeczenie wyrażone czasownikiem
z nudów-okolicznik przyczyny wyrażony wyrażeniem przyimkowym
o hodowli-dopełnienie wyrażone wyrażeniem przyimkowym
rybek-przydawka wyrażona rzeczownikiem

Świetna uczennica z przejęciem czytała swoją pracę.

uczennica-podmiot wyrażony rzeczownikeim
czytała-orzeczenie wyrażone czasownikiem
świetna-przydawka wyrażona przymiotnikeim
z przejęciem-okolicznik sposobu wyrażony wyrażeniem przyimkowym
swoją-przydawka wyrażona zaimkiem
pracę-dopełnienie wyrazone rzeczownikiem

Adam beztrosko szalał na lodowisku.

Adam-podmiot wyrażony rzeczownikeim
szalał-orzeczenie wyrażone czasownikiem
beztrosko-przydawka wyrażona przysłówkiem
na lodowisku-okolicznik miejsca wyrażony wyrażeniem przyimkowym
4 5 4