Odpowiedzi

2010-03-06T16:15:06+01:00
-Liście mają kształt łusek lub igieł o małej powierzchni. Pokrywa je skórka o zgrubiałych ścianach, wytwarzająca wosk. Pod skórką znajduje się warstwa komórek wzmacniających, które chronią przed utratą wody oraz przed niskimi temperaturami. Liście zimozielone mają zdolność do prowadzenia potosyntezy także zimą.


-Pień jest pokryty grubą korą, która chroni przed niskimi temperaturami.


-Aparaty szparkowe znajdują się w zagłębieniach.


Mam nadzieję, że pomogłam :))
1 5 1
2010-03-06T16:16:39+01:00
Cechy :
Rośliny te zrzucają liście stopniowo , co kilka lat . Dzięki temu przez cały rok mogą przeprowadzić proces fotosyntezy .
Kształt igieł sprawia że powierzchnia ich transpiracji jest niewielka , co skutecznie ogranicza utratę wody .
Ich pnie pokrywa gruba warstwa kory , chroniąca przed działaniem niskich temperatur
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T16:23:24+01:00
Rośliny nagonasienne to drzewa oraz nieliczne gatunki krzewów. Większość z nich należy do grupy roślin iglastych, nazywanych tak ze względu na kształt liści. Mają one postać długich sztywnych igieł lub niewielkich łusek. Rośliny te zrzucają liście stopniowo co kilka lat. Dzięki temu przez cały rok mogą przeprowadzać proces fotosyntezy. Rośliny iglaste są przystosowane do życia w surowych warunkach klimatycznych. Kształt igieł sprawia, że powierzchnia ich transpiracji jest niewielka, co skutecznie ogranicza utratę wody. Igły pokrywa też warstwa wosku. Dzięki temu nagonasienne są w stanie przeżyć długo trwałe zimy, kiedy niska temperatura uniemożliwia im pobieranie wodyz podłoża. Ich pnie pokrywa gruba warstwa kory, chroniąca przed działaniem niskich temperatur.

masz cechy roślin nagonasiennych, w budowie.

CHCĘ NAJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2 3 2