Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T16:31:08+01:00
Cała klasa=ci co pojada+co co nie pojadą
x=y+z

0,9x - tyle miało jechać
0,9x-2 - tylr pojechało,
0,9x-2=5z

y=5z
x=5z+z
x=6z

0,9*6z-2=5z
5,4z-2=5z
0,4z=2
z=2/0,4
z=5

y=5z
y=5*5
y=25

x=y+z
x=5+25
x=30

odp.:klasa liczy 30 uczniów

mam nadzeje, że rozumiesz moje zapiski :)
2 5 2
2010-03-06T16:35:35+01:00
X - liczba uczniów w klasie
10%x+2 = 1/6 = y
90%x-2 = 5/6 = 5y
y+5y=6y=x
5y=83,(3)%x
y=16,(6)%x
2=6,(6)x
16,(6)% - 6,(6)% = 10% = 3
y=5
5y=25
Klasa liczy 30 osób.
1 5 1
2010-03-06T19:46:18+01:00
X- ilość uczniów w klasie
y- osoby, które jadą
z- osoby, które zostają

x=y+z

0,9x- tyle osób miało jechac
0,9x-2- tyle osób pojechało
0,9x-2=5z

y=5z
x=5z+z= 6z

0,9*6z-2=5z
5,4z-2=5z
0,4z=2
z=5- tyle osób zostało

y=5z
y=5*5
y=25- tyle osób pojechało

x=y+z
x=25+5
x=30- tyle jest osób razem

odp: Cała klasa liczy 30 osób.
1 5 1