WYRAŻENIA ALGERAICZNE
a) W pewnej szkole postawowej jest 450 uczniów, w tym x w klasach 1-3 oraz y w klasach 4-5. Iolu uczniów jest w klasach szóstych?

b) Jadą trzy takie same autokary , w każdym kierowca, n uczniów i czterech opiekunów. Ile jedzie osób?

c) Anka jest o 5 lat starsza od Gosi.Oznacz wiek Gosi literrą x i napisz, ile ma lat Anka. Oznacz wiek Anki literą y i napisz, ile ma lat Gosia.

d) Rower jest 3 razy droższy od hulajnogi. Niech h oznacz cenę hulajnogi. Zapisz, ile kosztuje rower. Niech r oznacza cenę roweru. Zapisz, ile kosztuje hulajnoga.

Prosze o dokładne obliczenia i dokładne pismo. Z góry dziekuję.
Pozdrawiam :")

3

Odpowiedzi

2010-03-06T16:29:20+01:00
A) 450 - (x + y)
b) 3n + 3 + 12
d) rower - 3h
hulajnoga -⅓r
2010-03-06T16:30:31+01:00
A) x = uczniowie klas: 1, 2 i 3
y = uczniowie klas: 4, 5

450 - (y + x) = uczniowie klas szóstych

b) 3 × (n + 1 + 4)

c) y - 5 = wiek Gosi

d) h × 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T21:57:59+01:00
A.x450+y
b.n4
c.x5
d.5-y
Nie jestem pewna czy to dobrze wiec sobie sprawdź z koleżankami