1. Żyzna gleba jest bardzo bogata w różnorodne formy życia. Na poletku o powierzchni 2.5 ara można znaleźć żywe stworzenie o łącznej wadze 5.5 tony. Jaka byłaby waga żywej materii znalezionej na powierzchni 1 ara tej glaby?
2. 21% tlen, 78% azot, 1% inne gazy
Korzystając z danych oblicz ile m3 tlenu znajduje się w pokoju o wymiarach:
szer. 4m, długość 5m i wysokość 2.55 m.
3. Najmniejsza wartość tlenu zmierzona w pobliżu bieguna południowego wyniosła minus 87.4 stopnia C. Najwyższa temperatura wykazał termometr na pustyni libijskiej plus 58 stopni C. Ile wynosi amplituda temperatur?

plis mam to na poniedziałek na 8 marca

2

Odpowiedzi

2010-03-06T16:43:09+01:00
1.
5,5:2,5=2,5
Na 1 arze można znaleźć 2,5 tony żywej materii
2.
4m*5m*2,55m=51m3
51m3 * 21/100 = 1071/100 = 10,71m3
W tym pokoju znajduje się 10,71m3 tlenu.
3.
58+87,4=145,4
Amplituda temperatur wynosi 145,4 stopni Celsjusza.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T22:25:47+01:00
Zad.1.

5,5/2,5=2,2

Odp.: Waga byłaby 2,2t.

Zad.2.

a=4m
b=5m
H=2,55m

Objętość= a*b*H
V= a*b*H
V= 4m*5m*,55m
V=51m³

51m³*21%=10,71m³

Odp.: W tym pokoju jest 10,71m³ tlenu.

Zad.3.

58-(-87,4)=145,4

Odp.: Amplituda wynosi 145,4 stopni Celsjusza.