Uszereguj poznane kwasy tlenowe pod względem liczby atomów, z których się składa cząsteczka kwasu: H2SO3, H2SO4, H2CO3, H3PO4, HNO3, rozpoczynając od tego, który ma największą łączną liczbę atomów w cząsteczce.

Daje naj.;dd Pzdr.;))

2

Odpowiedzi

2010-03-06T16:42:56+01:00
H3PO4>H2SO4>H2SO3=H2CO3>HNO3
40 4 40
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T16:43:56+01:00
Kwasy : H₂SO₃ (6), H₂SO₄ (7), H₂CO₃ (6), H₃PO₄ (8), HNO₃ (5)

W kolejności od największego do najmniejszego :
H₃PO₄ (8)
H₂SO₄ (7)
H₂SO₃ (6), H₂CO₃ (6)
HNO₃ (5)
15 4 15