Uzupełnij schemat, wpisując nazwy organizów tworzących porost.

Porost

I I
... ...

A. Pokoloruj na zielono ramkę z samożywnym komponentem porostu. (Napisz które).
B. Wymień dwie korzyści jakie organizm wymieniony w punkcie A. czerpie ze współżycia ze swoim partnerem .


Bliżej Biologii zeszyt ćwiczeń część 1 zad. 9/50

3

Odpowiedzi

2010-03-06T17:08:53+01:00
Porost
||
grzyb+glon

A. Glon.
B. Glon korzysta ze współżycia z parterem (grzybem), gdyż ten przekazuje mu wodę oraz sole mineralne.
2 4 2
2010-03-06T17:11:15+01:00
POROST
GLON miejsce i schronienie woda i sole mineralne GRZYB dostarczony pokarm związki organiczne
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T17:55:22+01:00
Porost = glon( zielnica lub sinic) + grzyb
A glon (na zadaniu wyglądają jak kuleczki silnie oplecione.)
B Glon dzięki silnym nierozerwalnym współrzyciu z grzybem dostaje wodę i sole mineralne, dwutlenek węgla oraz schronienie co przydaje się przed utratą zbyt dużej ilości wody.
5 3 5