Odpowiedzi

2010-03-06T17:13:26+01:00
Dane:
cp=3
mr=80
ms=?

przekształcamy wzor ta Cp

ms=cp*mr/100%

ms=80*3/100
ms=2,4 g jodu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T17:15:25+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Ms=?
mr=80g
Cp=3%

Cp=ms*100%/mr
ms=Cp*mr/100%
ms=3*80/100
ms=2,4g jodu

Należy rozpuścić 2,4g jodu