Odp na pytania:
1. Czy za pomocą igły magnetycznej można zbadać czy pręt żelazny jest namagnesowany? Opisz sposób postępowania.
2. Dlaczego podczas używania kompasu nie można się znajdować w pobliżu żadnych przedmiotów wykonanych z żelaza ? Dlaczego obudowy kompasów nie wykonuje się z żelaza ?

2

Odpowiedzi

2010-03-06T17:15:10+01:00
2. Nie można znajdować się w pobliżu żadnych przedmiotów z żelaza ponieważ żelazo to ferromagnetyk i igła kompasu wskazywała by w jego stronę. to samo z obudowami, które zakłócały by wskazania kompasu.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T17:18:10+01:00
1.Tak za pomocą igły magnetycznej można zbadać czy pręt żelazny jest namagnesowany. W nie dłużej odległości od kompasu połóż pręt żelazny i gdy igła będzie się kierować w jego stronę znaczy iż jest namagnesowany.

2. Podczas używania kompasu nie może znajdować się żaden przedmiot metalowy ponieważ igła będzie się kierować w stronę tego przedmiotu zamiast na północ. Budowy kompasu nie wykonuje się z żelaza ponieważ igła nie nadawałaby się do użytku. Nie wskazywałaby odpowiednio kierunków świata.
2 5 2