Ułóż zdania na temat wybranego pomnika.
Udziel w nich odpowiedzi na następujące pytania:
Komu poświęcony jest pomnik?
Kim była lub jest ta postać?
Gdzie znajduje się pomnik?
Z jakiego tworzywa został wykonany?
Czym się wyróżnia?
Jakie robi wrażenie?


Ja opisuję syrenkę
Plis pomocy!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T17:26:22+01:00
Ja opisuję pomnik o warszawskiej syrence. Jest wykonany w brązu. Ma 4,5 metra wysokości. Znajduje się na Powiślu nad Wisłą, obok Mostu Świętokrzyskiego. Warszawska syrenka jest jedną z głównych postaci legendy: Jak powstała warszawa. Legenda ta opowiada o przygodach Warsa- rybaka i syreny- Sawy. Robi bardzo miłe i dobrze wrażenie. Syrena ma w ręku szablę i piękny ogon. To naprawdę piękny pomnik.
11 4 11
2010-03-06T17:36:00+01:00
O syrence zbytnio nie umiem za to opiszę ci Statuę bo byłem kilka razy w NY.

Statua Wolności to ogromny pomnik znajdujący się na Wyspie Wolności w Nowym Jorku.Jest on darem od francuzów dla amerykanów w ramach pokoju.Zaprojektował go Frederic Auguste Bartholdi, skonstruował Gustaw Eifell oraz Richard Morris Hunt który wykonał postument. Twarz Statui Wolności została wyrzeźbiona na podobiznę matki Bartholdiego, lecz ciało "odebrano" jego kochance.Statua jest wykonana z ze stali i miedzi, wewnątrz znajdują się dwa ciągi spiralnych schodów wiodących do punktu widokowego. Trzeci ciąg schodów do pochodni nie jest udostępniony dla zwiedzających.Statua wyróżnia się swoją wysokością oraz pochodnią która w nocy jest zapalona.Ten pomnik jest odwiedzany przez turytów od jego początku.Jest on popularny i znany na całym świecie.

Liczę na naj .
6 3 6