Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T17:30:40+01:00
Zakrzywiony dziób - rozszarpywanie, przecinanie zdobyczy, występowanie np. u orła, jastrząb
długi i szczupły/wąski dziób (tzw. pęseta), wyciąganie owadów, robaków z ziemi, np. u dudka
skrzyżowane połówki dzioba, wyłuskiwanie nasion z szyszek, np. u krzyżodziobów,
płaski dziób (sito), pobieranie mułu z dna wody i jej odcedzanie, cząstki pokarmu osadzają się na brzegach dziobu, u łabędzia
39 4 39
2010-03-06T17:33:56+01:00
Wielkość i kształt ptasiego dzioba zależą od tego, czym zwierzę się odżywia i w jaki sposób dociera pokarm. Ptaki, które mają wąskie dzioby, używają ich do chwytania owadów, natomiast te z krótkimi i grubymi do rozgryzania nasion. Po za zdobywaniem pożywienia, dziób służy ptakom na przykład do oczyszczania piór, podnoszenia przedmiotów oraz budowy gniazd.

CHCE NAJ< NAJ< NAJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
38 1 38