Odpowiedzi

2010-03-06T17:30:05+01:00
Gdy stoję oddechy są równomierne i spokojne , natomiast gdy biegnę jest sie bardzo zmeczonym i jest brak sił wtedy oddechy są szybki i nierównomierne
  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T17:49:46+01:00
Gdy biegniesz zapotrzebowanie na tlen się zwiększa, bo mięśnie pracują intensywniej, ponieważ potrzebują więcej tlenu do pracy, dlatego oddechy się pogłębiają, oraz zwiększa się ich częstotliwość. Gdy siedzisz to zapotrzebowanie ma tlen jest mniejsze, bo mięśnie nie pracują intensywnie, dlatego częstotliwość wdechów jest mniejsza i są one płytsze.
Tak samo jest z sercem- tak dla wiadomości.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T17:54:18+01:00
Energia potrzebna do pracy mięśni jest wytwarzana w procesie oddychania tlenowego ( jak sama nazwa wskazuje, do tego procesu niezbędny jest tlen). W czasie wzmożonego wysiłku fizycznego ( np. biegania) potrzeba więcej energii i tym samym- więcej tlenu. Wówczas organizm zaczyna pobierać więcej powietrza, poprzez zwiększenie częstotliwości oddechów. Jeżeli do mięśni w dalszym ciągu będzie docierało za mało tlenu, wówczas zwiększy się udział oddychania beztlenowego, kosztem tlenowego. Niestety, taki sposób wytwarzania energii u człowieka ma dwie wady: jest mało wydajny oraz powstaje wówczas uboczny produkt- kwas mlekowy, który powoduje tzw. zakwasy.