Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T17:33:46+01:00
Jan Długosz ur. 1 grudnia 1415 w Brzeźnicy, zm. 19 maja 1480 w Krakowie. Był polskim historykiem, twórcą jednego z najwybitniejszych dzieł średniowiecznej historiografii europejskiej. Był także dyplimatą i duchownym. Wychowywał i uczył synów Kazimierza Jagielończyka.
39 4 39
2010-03-06T17:38:45+01:00
Jan Długosz (1415-1480) - polski historyk, wychowywał synów Kazimierza Jagiellończyka. Jako notariusz publiczny był na dworze biskupa krakowskiego Zbigniewa Oleśnickiego. Następnie po śmierci biskupa służył królowi Kazimierzowi Jagiellończykowi i był wychowawcą synów królewskich. Fundator 5 kościołów.
108 4 108