Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T17:53:02+01:00
1. Przy stole siadano według hierarchii ważności. Tadeusz jako gość, zasiada wysoko.
2. Konwenanse przy stole - rozmowy o modzie francuskiej
3. Ważna była też kolejność podczas spaceru, kto za kim idzie.
4. panowie usługiwali przy stole damom, podawali im jedzenie, nalewali wino do kielichów i zabawiali rozmową.
5. Młodzież wysyła się na naukę za granicę lub na magnackie dwory
6. Do obyczajów zaliczyc można stroje. Mickiewicz opisuje szczegółowo kontusz i inne
7. („Brama ma wciąż otwarta przechodniom ogłasza, że gościnna, i wszystkich w gościnę zaprasza”).
8. mężczyźni zażywali po posiłkach tabaki
1 5 1
2010-03-06T18:12:40+01:00
1. zawsze otwarta brama
2.kolejność osób przy stole
3. kto z kim szedł podczas spaceru
4. usługiwanie paniom przy stole
5. Młodzież wysyłana była na naukę za granice albo magnackie dwory
6. strój
7. rozmowy przy stole
8. mężczyźni zażywali po posiłkach tabaki
1 5 1