Ojciec Grzegorza jest informatykiem. Za opracowanie programu komputerowego otrzymał wynagrodzenie, od którego zapłacił podatek w wysokości 252zł, co stanowiło 0,21 wynagrodzenia brutto. Ile złotych zarobił ojciec Grzegorza po potrąceniu podatku? Pomocy :(

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T17:39:08+01:00
X - tyle zarobił
0,21x=252
x=1200zł
x-252 = 948 zł tyle bez podatku
2010-03-06T17:40:00+01:00
0,21 ----252
1-0,21=0,79-----x
0,79*252=0,21x
199,08=0,21x
x=199,08/0,21
x=948
2010-03-06T17:42:14+01:00
X- wynagrodzenie netto
252zł- kwota podatku
0,21- wynagrodzenie brutto

0,21x=252
x=1200zł
x-252 = 948 zł tyle bez podatku

Ojciec Grzegorza po odtrąceniu podatku zarobi 948 zł
1 5 1