Z dwóch miast oddalonych o 350 km wyruszyły równocześnie,naprzeciw siebie dwóch kierowców,pierwszy ze średnią prędkością 90km/h,a drugi za średnią prędkością 50km/h.Po jakim czasie spotkają się i jaką drogę pokona każdy z nich do momentu spotkania?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T17:43:55+01:00
Dane:
V1 - prędkość pierwszego kierowcy = 90 km/h
V2 - prędkośc drugiego kierowcy = 50 km/h
s - droga = 350 km
szukane:
t - czas jazdy = ?
s1 - droga pierwszego kierowcy = ?
s2 - droga drugiego kierowcy = ?
s1 = V1t
s2 = V2t
s = s1 + s2
350 = V1t + V2t = t(V1 + V2)
t = 350/V1 + V2 = 350/140 = 2,5 h
s1 = V1t = 90 razy 2,5 = 225 km
s2 = V2t = 50 razy 2,5 = 125 km
odp
kierowcy jechali 2,5 h ; pierwszy przejechał 225 km a drugi 125 km
13 4 13
2010-03-06T18:10:54+01:00
V1=90km/h
v2=50km/h
x0 =350 km
t=?
x1=? (droga przebyta przez 1 kierowce)
x2=? (droga przebyta przez 2 kierowce)


x1=v1*t
x2=x0 - v2*t

x1=x2
v1*t=x0 - v2*t
v1*t + v2*t= x0
t(v1+v2)= xo
t= x0/ (v1+v2) <---- czas spotkania
t= 350km/ (140 km/h)
t= 2.5 h

x1=v1*t
x1=90km/h * 2.5 h = 225 km
x2=v2*t
x2=50km/h * 2.5h = 125 km


odp. kierowcy spotkają się po 2.5 h. Pierwszy przebędzie drogę 225km, drugi 125km.
8 4 8