20. Ile złotych kieszonkowego po podwyżce będzie dostawać Kasia(zob. dialog)?
Tata: Kasiu, podwyższam ci kieszonkowe o 2,5 złotego.
Kasia: To teraz w ciągu czterech miesięcy dostanę tyle samo pieniędzy, ile przedtem w ciągu pięciu.

Proszę o obliczenia.
Z góry thx ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T17:53:56+01:00
X - miesięczne kieszonkowe Kasi
x+2,5 - kieszonkowe po podwyżce

5x=4(x+2,5)
5x=4x+10
5x-4x=10
x=10

10+2,5=12,5 zl

odp.: kasia po podwyżce kieszonkowego bedzie dostawac 12,5 zł
3 4 3
2010-03-06T17:55:44+01:00
Podwyżka =2 ,50 kieszonkowe=x po podwyżce=x+2,5 4(2,5+x)=5x 4x+10+5x 4x-5x=-10 x=10

x - kieszonkowe Kasi przed podwyżką

5x = 4(x+2,5)

5x = 4x + 10
x = 10

10 + 2,5 = 12, 5

Odp. Po podwyżce Kasia będzie dostawać 12,5 zł
1 5 1