1. Oblicz drogęŠ, jaką przebędzie w 15s startujący z miejsca i poruszający się ruchem jednostajnie przyspieszonym samochód, jeżeli osiągnie po tym czasie szybkośc 90 km/h.
2. Samolot startuje ruchem jednostajnie przyspieszonym i w czasie 15 s osiąga szybkośc 252 km/h. Oblicz:
a) drogę , jaką w tym czasie przebył,
b) przyspieszenie samolotu.
3. Rowerzysta osiągnął szybkośc 18km/h, poruszając się ruchem jednostajnie przyspieszonym z przyspieszeniem 0,25 m/s kwadrat. Oblicz czas, w którym osiągnął tę prędkośc i drogę przejechaną w tym czasie.

PROSZĘ O SZYBKIE ZROBIENIE ZADAŃ!!!
Z góry dzięki!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-06T17:57:24+01:00
T=15 [s]
v=90 km/h = 25 m/s

a=Δv/t [m/s²]

s=½*a*t² [m]
s=½*Δv*t=½*25*15 = 187.5 [m]

----------------------------

t = 15 s
V = 252 km/h = 252 * 100/3600 = 70 m/s
s = ?
a = ?

V = a*t
s = 1/2 a*t kwadrat

V = a*t / : t
a = v : t
a = 252 : 15 = 16,8 - przyspieszenie samolotu
s = 1/2 * 16,8 * 15 = 126 - przebyta droga samolotu
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T18:22:51+01:00
1.dane:
t=15s
vk=90km/h
vp=0km/h

szukane:
a=?
s=?

90km/h = 25m/s
a=(vk-vp)/t = (90km/h-0km/h)/15s=90km/h /15s = 25m/s /15s=
= 1 2/3 [m/s²] (jeden i dwie trzecie)
s=1/2 * a *t²=1/2 * 1 2/3[m/s²] * 15²s² = 5/6[m/s²]* 225 s²=
=187 1/2 [m]

Odp:187 1/2 [m]

2.dane:
t=15s
vk=252km/h
vp=0km/h

a) szukane:
s=?
a=?
252km/h=70m/s
a=(vk-vp)/t=(252km/h-0km/h) /15s=70m/s/15s=4 2/3 [m/s²]
s=1/2*a*t²=1/2 * 4 2/3 [m/s²] * 15²s²= 2 1/3m *225=
=525 m

Odp .:droga= 525m
przysp.=4 2/3 [m/s²]

3.dane:
vk=18km/h
vp=0km/h
a=0,25m/s²

szukane :
s=?
t=?

18km/h= 5m/s
a=(vk-vp)/t */t
at=(vk-vp) :/a
t=(vk-vp)/a= 5m/s/0,25m/s²=20s

s=1/2*a*t²=1/2*0,25m/s²*20²s²=1/8m*400= 50 m

odp: czas=20s
droga=50 m
10 4 10