1.Zapisz zadanie w postaci równania
a) liczba 17 jest o 3 mniejsza od x
b) liczba x jest o 5 większa od liczby 9
c) liczba 12 jest o x większa od liczby 7

2.
a) 5% liczby x jest równe 10
b) liczba x stanowi 5% liczby 10
c) liczba o 5% większa od x jest równa 10

3.
a) Ania dostała x złotych , wydała połowę i zostało jej 3 zł
b) Michał ma x lat, trzy razy więcej niż 10 lat temu
c) Obwód kwadratu o boku a jest o 10 cm większy niz długość boku.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T17:58:24+01:00
Zad.1a]
17=x-3
b]
x=9+5
x=14
c]
12=7+x
d]

zad.2a]
5% x=10
0,05x=10
b]
x=5% ×10
x=0,05×10
x=0,5
c]
x+5%x=10
x+0,05x=10
1,05x=10
zad.3a]
x-½x=3
½x=3
b]
x=3(x-10)
x=3x-30
c]
4a=a+10cm
2010-03-06T17:59:54+01:00
1.
a)
17+3=x

b)
x-5=9

c)
12-x=7

2.
a)
5%x=10

b)
5%•10=x

c)
x+5%x=10

3.
a)
x-0,5x=3

b)
x=3(x-10)

c)
4a=a+10
  • ojka
  • Początkujący
2010-03-06T18:10:26+01:00
1.a) x-= 17+3 =20
b)x=9+5=14
c)x=12-7=5


2.a)5%x=10
b)5%•10=x
c)x+5%x=10

3.a)x-0,5x=3
b)x=3(x-10)
c)4a=a+10