Zadanie 1.
W Ciągu ilu dni może wykonać pewną pracę 4 robotników , jeśli 3 robotników pracujących z taka samą wydajnością wykonuje pracę w ciągu 24 dni?

Zadanie 2.
Dwa prostokąty są podobne . Skala podobieństwa wynosi ⅕. Boki większego prostokąta wynosza 10 i 15 cm. Jakie długości mają boki mniejszego prostokata ? Ile wynosi stosunek ich pol?

Zadanie 3.
Dany jest prostokąt o bokach długosci 3,5,6. Oblicz obwód trójkąta podobnego w skali 3.

ProSZe o ObliCzeNIa...

2

Odpowiedzi

2010-03-06T18:07:52+01:00
Zadanie 2:
skala podobieństwa: 1/5
większy prostokąt: 10cm i 15cm
mniejszy prostokąt: 10:5=2 ; 15:5=3
- || - : 2cm i 3cm

P1 (większego): 10cm razy 15cm = 150cm kwadratowych
P2 (mniejszego): 2cm razy 3cm = 6cm kwadratowych

stosunek pól: 6cm kwadratowych / 150 cm kwadratowych, czyli 1/25.
(jeden do dwudziestu pięciu).
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T20:37:56+01:00

zadanie 1
3robotników-----24dni
4 robotników-x dni
3x=96
x=32dni

zadanie 2:
skala= 1/5
Pw=większy prostokąt= 10cm i 15cm
Pm=mniejszy prostokąt 10/5=2 i 155=3
- || - : 2cm i 3cm

Pw=10cm*15cm = 150cm kwadratowych
Pm=2cm*3cm = 6cm kwadratowych

stosunek pól:
6cm kwadratowych / 150 cm kwadratowych
2 5 2